مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:022022-02-21پزشكي

چرا امیکرون باعث خروسک در کودکان می شود؟


 طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه هنگ کنگ، ویروس امیکرون 70برابر بیشتر از سویه دلتا در راه های هوایی تکثیر می یابد و چون راه های هوایی کودکان باریک تر است و کمتر تکامل یافته، - ایسنا/خراسان رضوی فوق تخصص عفونی کودکان گفت: طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه هنگ کنگ، ویروس امیکرون 70برابر بیشتر از سویه دلتا در راه های هوایی تکثیر می یابد و چون راه های هوایی کودکان باریک تر است و کمتر تکامل یافته، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود شده و باعث خس خس سینه و خروسک می شود.

دکتر محمدحسن اعلمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سرعت سرایت امیکرون بیشتر از دلتا است، اظهار کرد: دلیلی برای اینکه امیکرون از سویه قبلی کرونا شدیدتر باشد وجود ندارد.

هرچه موارد ابتلا به ویروس بیشتر شود موارد بستری نیز بیشتر خواهد شد، میزان بستری در سویه دلتا 3درصد و در سویه امیکرون یک درصد است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وقتی تعداد زیادی ویروس وارد بدن شوند می توانند بر سیستم ایمنی غلبه کنند، افزود: طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه هنگ کنگ، ویروس امیکرون 70برابر بیشتر از سویه دلتا در راه های هوایی تکثیر می یابد و چون راه های هوایی کودکان باریک تر است و کمتر تکامل یافته، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود شده و باعث خس خس سینه و خرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امیکرون باعث خروسک در کودکان می شود؟

چرا امیکرون باعث خروسک در کودکان می شود؟